پرش به محتوا

دستگاه بادکن بطری پت اتوماتیک

دستگاه بادکن بطری پت اتوماتیک برای تولید انواع بطری ها و گالن های پت در اشکال گوناگون در تیراژ بالا کاربرد دارد. شرکت های بزرگ صنعتی برای بسته بندی انواع محصولات خود چه در صنایع غذایی و دارویی و چه در سایر صنایع مانند لبنیات، روغن های مایع ، شوینده های بهداشتی و … که نیاز به تیراژ بالای تولید دارند از ماشین های بادکن پت اتوماتیک بهره می برند.

دستگاه بادکن بطری پت اتوماتیک

PET از چه چیزی ساخته شده است؟

درک ترکیب PET و نحوه تبدیل آن به بسته بندی پلاستیکی که در بازار می بینیم جالب است. با دانستن این موضوع، می‌توانیم از تأثیرات زیست‌محیطی آن مطلع شویم و برای کاهش هرچه بیشتر آن اقدام کنیم.

خیلی ساده، PET توسط اتیلن گلیکول و اسید ترفتالیک تشکیل می شود. این دو عنصر برای تشکیل گلوله های پلاستیکی PET ترکیب می شوند. برای تولید بطری‌های پلاستیکی، PET پلیمریزه می‌شود تا زنجیره‌های مولکولی بلندی ایجاد کند که تحت یک فرآیند تولید قرار می‌گیرند تا آن را به محصول نهایی تبدیل کنند.

 

بطری های پلاستیکی PET چگونه ساخته می شوند؟

تولید بطری های پلاستیکی با فرآیندی به نام قالب گیری بادی و با دستگاه بادکن پت آغاز می شود. گلوله های PET تا نقطه انحلال حرارت داده می شوند و در یک قالب لوله نازک و بلند ریخته می شوند. PET از این قالب به یک قالب بطری شکل منتقل می شود که در آن یک میله فولادی نازک در داخل لوله قرار می گیرد. میله قالب را با هوای پرفشار پر می کند که در آن فرآیند ضربه کششی انجام می شود. هوا، گرما و فشار مستقیم پلاستیک را وادار می کند تا باد شود و به شکل بطری کشیده شود.

قالب فوراً با استفاده از هوا یا آب خنک می شود. این تضمین می کند که پلاستیک صاف و به شکل درست تولید شود. به محض خنک شدن و سفت شدن بطری می توان آن را از قالب خارج کرد. سپس بطری های پلاستیکی برای حمل و نقل به تولید کننده مواد غذایی یا نوشیدنی آماده می شوند و در آنجا پر می شوند و در بازار به فروش می رسند.

بطری پت آب معدنی

ساختار اصلی دستگاه بادکن بطری پت اتوماتیک

 

1.1، بخش گیره

سه قالب جلو، میانی و عقب، مکانیسم اتصال بازوی میل لنگ دوتایی، و سیلندر بستن قالب. سیلندر توسط شیر کنترل جهت الکترومغناطیسی هدایت می شود تا بازوی میل لنگ را به سمت باز و بسته کردن قالب هدایت کند. ساختار در طراحی مناسب، عملکرد پایدار و نیروی گیره بزرگ است.

 

1.2، قسمت بادکن دستگاه بادکن بطری پت اتوماتیک

از یک شیر برقی ، یک شیر دمنده فشار بالا، یک سیلندر آب بندی بدنه ، یک قسمت آب بندی متحرک و یک مخزن هوای دمنده تشکیل شده است. هنگام کار، پیستون سیلندر کششی از طریق شیر کنترل جهت حرکت میله کشش و سیلندر آب بندی برای فشار به پریفرم بسته شده به سمت بالا هدایت می شود. سیلندر آب بندی دهانه پریفرم را آب بندی می کند و میله کششی گرم شده و نسبت به پریفرم حالت ارتجاعی دارد. در همان زمان، گاز ذخیره شده در سیلندر ذخیره گاز به صورت طولی کشیده می شود و پریفرم توسط شیر دمنده فشار بالا از طریق سیلندر آب بندی دمیده می شود و سپس پریفرم تحت قالب گیری با فشار بالا قرار می گیرد.

1.3. صفحه زنجیر گرمایش از اولین ایستگاه سیلندر پله عبور می کند، توسط سوئیچ فوتوالکتریک شناسایی و قرار می گیرد و سپس توسط مکانیزم قالب گیری به داخل محصول دمیده می شود. سیلندر پله ای یک ایستگاه را برای شناسایی و موقعیت یابی فشار می دهد و تولید مداوم تکرار می شود.

1.4. زنجیر چرخشی توسط موتور هدایت می شود تا به طور مداوم کار کند، به طوری که پریفرم در تونل خشک کن به سرعت و به طور یکنواخت گرم می شود.

دستپاه باد کن بطری زن

1.5. پریفرم از طریق سیستم تغذیه منتقل و مرتب می شود و پریفرم توسط دستگاه انتقال دهنده بر روی پایه دستگاه بادکن بطری نصب شده و وارد تونل خشک کن می شود.

1.6. گرمایش از دو کوره لامپ مادون قرمز نسبتا مستقل تشکیل شده است. هر لامپ مادون قرمز هر اجاق را می توان به صورت طولی با توجه به پریفرم های مختلف تنظیم کرد.

1.7. گرمایش پیش ساخته در حالی که پریفرم می چرخد تا به طور یکنواخت گرم شود، دهانه بطری خنک می شود و سپس هوای گرم توسط یک فن به پریفرم دمیده می شود تا دیواره های داخلی و خارجی پریفرم به طور یکنواخت گرم شوند.

1.8. پس از ورود پریفرم به قالب دمنده، هوای قبل از دمیدن وارد می شود تا پریفرم دمیده شده در جهت حلقه کشیده شود. هنگامی که میله کشش به کف قالب می رسد، هوای پرفشار وارد حفره می شود تا پریفرم بیشتر کشیده شود و دیواره بطری را محکم می کند.

1.9. گاز فشار قوی برای مدت معینی در قالب دمیده می شود،  از یک طرف فشار داخلی ناشی از کشش پریفرم را از بین می برد.

واز طرف دیگر، دیواره بطری را به دیواره قالب نزدیک کنید تا کریستالی بودن سطح بطری را بهبود بخشد.

1.10. پس از اتمام گاز پرفشار، هواگیری و قالب گیری آغاز می شود.

1.11، فرآیند دمیدن به پایان رسیده است.

1.12. بطری از طریق صفحه زنجیره ای به ایستگاه بارگیری بطری منتقل می شود که توسط سیلندر بارگیری بطری برداشته می شود و سپس توسط جریان هوا خارج می شود.

خط تولید آب معدنی

تنظیم فرآیند دستگاه بادکن بطری پت اتوماتیک

 نصب و راه اندازی

  1. اقدامات عملیاتی استاندارد
  2. هنگام دمیدن بطری به آسیب هایی که در اثر دمای بالا به بدنه وارد می شود توجه کنید. دمای قالب 140 ℃-150 ℃ است.
  3. لطفاً هنگام آزمایش دمای قالب، موتور را خاموش کنید.
  4. به آسیب وارد شدن به بدنه هنگام شل شدن اتصالات گاز فشار قوی توجه کنید.

 

ماشین بادکن پت اتوماتیک

شرایط قالب گیری با دستگاه بادکن بطری پت اتوماتیک

  1. دما در دستگاه بادکن بطری پت اتوماتیک

الف. تنظیم قدرت هیتر بادکن پت

ب. تنظیم دمای فن.

ج- تأثیر دمای محیط بر باکس گرمایش

د. دمای قالب داغ: 125-135 درجه سانتی گراد، قالب بطری 10-15 درجه سانتی گراد.

  1. فشار

الف. فشار قبل از دمیدن 5-15 کیلوگرم بر سانتی متر مربع، فشار واقعی 9-12 کیلوگرم بر سانتی متر مربع است.

ب. فشار باد کردن بطری: بطری سرد 25-30 کیلوگرم بر سانتی متر مربع.

ج. چرخه بادکن: 15 کیلوگرم بر سانتی متر مربع.

  1. سرعت جریان

سرعت زمانی که فشار قبل از دمیدن ثابت است.

  1. سرعت

سرعت بالا آمدن میله تای بار رابطه مستقیمی با کشش پریفرم دارد.

  1. تنظیمات شکل دهی دستگاه بادکن بطری پت اتوماتیک

الف. تأخیر قبل از باد کردن

ب. طول مدت باد کردن

ج- زمان دمیدن

قیمت و خرید دستگاه بادکن بطری پت اتوماتیک

انواع دستگاه بادکن پت  نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک با خروجی ۱۰۰۰ تا ۸۰۰۰ بطری در ساعت که می تواند نیازهای مشتریان مختلف را برآورده کند. محصولات ما دارای ویژگی های منحصر به فردی به منظور پاسخگویی به تمام نیازهای مشتریان می باشد. شرکت دانش بنیان ماشین های پلاستیک بادی پارس سازنده بهترین دستگاه های بادکن پت نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت می باشد.

برای اخذ مشاوره و راهنمایی جهت خرید انواع ماشین های بادکن پت دستی و اتوماتیک با شماره های 02144983107 و واتساپ 09336768109 با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

12 دیدگاه دربارهٔ «دستگاه بادکن بطری پت اتوماتیک»

    1. درود بر شما ، برای استعلام قیمت لطفا از طریق راه های تماس با کارشناسان ما در ارتباط باشید راهنماییتون می کنند. با سپاس

    1. درود بر شما برای استعلام قیمت لطفا به شماره ۰۹۳۳۶۷۶۸۱۰۹ در واتساپ پیام دهید کارشناسان ما راهنماییتون می کنند.

    1. درود بر شما بله موجوده لطفا به شماره ۰۹۳۳۶۷۶۸۱۰۹ در واتساپ پیام دهید و یا با شماره های ثابت دفتر تماس بگیرید کارشناسان ما راهنماییتون می کنند.

  1. سلام از همین پت زن اتومات از شما خریدیم تا به حال که مشکلی نداشته و بسیار عالی کار کرده

    1. درود بر شما برای استعلام قیمت لطفا به شماره ۰۹۳۳۶۷۶۸۱۰۹ در واتساپ پیام دهید و یا با شماره های ثابت دفتر تماس بگیرید کارشناسان ما راهنماییتون می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *