پرش به محتوا

قالب پلاستیک بادی

قالب‌گیری یا قالب‌سازی فرآیند تولید با شکل دادن به مواد خام مایع یا انعطاف‌پذیر با استفاده از یک قالب سفت و سخت به نام قالب یا ماتریس است. قالب پلاستیک بادی خود ممکن است با استفاده از یک الگو یا مدل از شی نهایی ساخته شده باشد.

قالب یک بلوک توخالی است که با مواد مایع یا انعطاف پذیر مانند پلاستیک، شیشه، فلز یا مواد خام سرامیکی پر شده است. مایع در داخل قالب سفت می شود یا می نشیند و شکل قالب را به خود می گیرد. محصول نهایی همتای قالب است.

قالب پلاستیک بادی

قالب‌های مفصلی دارای قطعات متعددی هستند که با هم ترکیب می‌شوند تا قالب کامل را تشکیل دهند، و سپس از هم جدا می‌شوند تا ریخته‌گری تمام شده آزاد شود. این مدل قالب ها گران هستند، اما زمانی ضروری هستند که شکل ریخته گری دارای ویژگی های پیچیده باشد.

در قالب‌سازی تکه‌ای از تعدادی قالب مختلف استفاده می‌شود که هر کدام بخشی از یک جسم پیچیده را ایجاد می‌کنند. این روش معمولاً فقط برای اشیاء بزرگتر و با ارزش تر استفاده می شود.

قالب گیری با دستگاه پلاستیک بادی یک فرآیند تولید برای شکل دادن و اتصال قطعات توخالی پلاستیکی یا شیشه ای است.

قالب سازی را می توان برای اهداف مختلف در زمینه ها و صنایع مختلف مورد استفاده قرار داد، ساخت قالب با کیفیت در موفقیت هر فرآیندی که برای آن استفاده می شود بسیار مهم است. قالب پلاستیک بادی برای تولید انواع بطری های کوچک و بزرگ گرفته تا بشکه ، تانکر و مخازن 20000 لیتری کاربرد دارد.

ساخت قالب پلاستیک بادی

قالب پلاستیک بادی یک بلوک تو خالی است که شکل محصول ساخته شده را تعیین می کند. این قالب ها می توانند از مواد مختلفی ساخته شوند که رایج ترین آنها آلومینیوم، فولاد، آلیاژ و مس است. همچنین هر قالب دارای اجزای مختلف است.

این قطعات شامل پین ها، پایه ها، بالابرها، اجکتورها، راهنماها، بوشینگ ها و دستگاه های تراز هستند.

از آنجایی که قالب به محصول نهایی شکل می دهد، همیشه ضروری است که از نوع مواد مناسب و با کیفیت استفاده شود. قالبساز باید درک کاملی از محصول نهایی داشته باشد. در غیر این صورت، کل زنجیره – از کوچکترین بخش ها گرفته تا قسمت هایی که نقش های اساسی در فرآیند تولید بازی می کنند – با مشکل رو به رو می شوند.

 

قالب بادی تزریقی بطری

کاربرد قالب پلاستیک بادی

قالب های پلاستیک بادی و تزریقی بادی برای تولید قطعات پلاستیکی برای برآورده کردن معیارهای دقیق در یک صنعت خاص تولید می‌شوند. قطعات پلاستیکی به دلیل تطبیق پذیری و انعطاف پذیری و همچنین ماهیت فیزیکی و شیمیایی خود، می توانند در تولید قطعات گوناگون در انواع قالب های ساده تا بسیار پیچیده با دقت و انعطاف پذیری بالا، استفاده شوند.

قالب دستگاه تزریق پلاستیک بادی

اکنون که درک بهتری از نقش قالب ها و قالب سازی در فرآیند تولید دارید، می توانید بهتر درک کنید که قالب گیری پلاستیک بادی چیست.

همان گونه که از نامش پیداست ، قالب‌گیری پلاستیک بادی شامل قالب گرفتن هر نوع پلاستیک به یک قالب است. مواد مختلفی را می توان در فرآیند استفاده کرد، از پلی اتیلن گرفته تا قالب بطری پت Pet

اساساً مواد اولیه به یک مخزن گرم شده وارد می شود و در آنجا مخلوط شده و به وسط قالب منتقل می شوند.سپس با استفاده از فشار هوا به داخل پاریزون دمیده می شود تا پلاستیک باد شود و شکل قالب را به خود بگیرد. از اینجا به بعد، مواد با سرد شدن سخت می شوند و محصول نهایی را تشکیل می دهند.

قالبسازی دستگاه پلاستیک بادی

قالب سازی دستگاه پلاستیک بادی

از قالب پلاستیک بادی یا دمشی برای تولید قطعات پلاستیکی توخالی مانند تولید انواع بطری و گالن و … استفاده می شود. می توان آن را به 3 روش مختلف انجام داد: قالب گیری تزریقی بادی، قالب گیری کششی بادی و قالب گیری بادی اکستروژن.

این قالب ها بر روی انواع دستگاه های بادی پلاستیک مانند دستگاه های پلاستیک بادی 1 لیتری و دستگاه بادی پلاستیک 20 لیتری قرار میگیرند و محصول مورد نظر را قالب گیری میکنند.

اساساً، این فرآیند نیاز به هوا برای دمیدن مواد پلاستیکی به داخل قالب دارد. در مرحله بعد، پلاستیک خنک می شود و محصول نهایی تشکیل می شود.

قیمت بطری پلاستیکی

قالب پلاستیک بادی برای صنایع مختلف

صنایع غذایی

قالب برای بطری برای محصولات لبنی یا آب میوه. اندازه ها می تواند از 200 میلی لیتر تا 3000 میلی لیتر متغیر باشد.

صنایع شیمیایی

قالب برای گالن، بشکه و دارم ها. اندازه محصولات از 500 میلی لیتر تا 5000 میلی لیتر، گالن های 10، 15، 20 لیتری و درام ها تا 220 لیتر.

صنایع آرایشی و بهداشتی

قالب برای بسته بندی صابون مایع، شامپو، ژل، لوسیون. بسته بندی ها از 20 میلی لیتر تا 2000 میلی لیتر حجم دارند.

شوینده ها

قالب برای بسته بندی مایعات پاک کننده، شوینده ها و لوسیون ها. بطری و قوطی از 200 میلی لیتر تا 5000 میلی لیتر.

صنایع دارویی

قالب برای بسته بندی سرم ها  یا قرص های پزشکی. حجم از 20 میلی لیتر تا 200 میلی لیتر.

قالب بادی بطری آب معدنی

قیمت و خرید قالب پلاستیک بادی

قالب های تزریق پلاستیک و پلاستیک بادی ما مطابق با بالاترین استانداردهای کیفیت طراحی و ساخته شده اند. استفاده از متریال درجه یک برای ساخت قالب ها و همچنین تجربه بالا و دانش به روز قالب سازی ما به شما کمک می کند تا محصول خود را به بهترین شکل ممکن تولید کنید.

در ساخت انواع قالب های پلاستیک بادی پیکربندی دستگاه شما در نظر گرفته شده است تا قالب بیشترین هماهنگی را با اجزای مختلف ماشین پلاستیک بادی داشته باشد.

قالب ها همیشه برای بهینه ترین حالت خنک کننده طراحی شده اند تا بهره وری شما را بهبود بخشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *