پرش به محتوا

چیلر آب خنک و هوا خنک

اگر تاسیسات شما از ماشین آلات سنگین استفاده می کند که گرما تولید می کنند، به یک سیستم چیلر آب خنک و هوا خنک صنعتی برای خنک کردن فرآیندها و اجزای داخلی ماشین خود نیاز دارید. درک نحوه عملکرد یک چیلر صنعتی و انواع مختلف چیلرهای موجود به شما کمک می کند تا انتخاب مناسبی برای نیازهای خنک کننده خود داشته باشید.

چیلر صنعتی آب خنک و هوا خنک

چیلر چیست؟

چیلر صنعتی یک سیستم تبرید است که برای کاهش دمای ماشین آلات، فضاهای صنعتی و سیالات پردازشی با حذف گرما از سیستم و انتقال آن به جای دیگر استفاده می شود. چیلرهای صنعتی برای تنظیم دما در چندین فرآیند صنعتی مانند ماشین آلات تزریق پلاستیک، آبکاری فلزات، تولید میدان نفتی و فرآوری مواد غذایی ضروری هستند.

چرا از چیلر استفاده کنیم؟

سیستم های چیلر آب خنک و هوا خنک صنعتی برای کاربردهایی که در آن دماهای عملیاتی مناسب مورد نیاز است مفید هستند. هنگامی که چیلرها با فرآیندهای حساس به حرارت ادغام می شوند، از آسیب حرارتی به تجهیزات فرآیند جلوگیری می کنند و از عدم تغییر محصولات نهایی در اثر قرار گرفتن در معرض دماهای نامناسب اطمینان حاصل می کنند.

چیلر هوا خنک

نحوه کار چیلرهای هواخنک و آب خنک

چیلرهای صنعتی بر اساس اصول عملکرد زیر کار می کنند.

تغییر فاز: هنگامی که خنک کننده مایع گرم می شود، تغییر فاز به گاز تبدیل می شود و هنگامی که خنک کننده گازی فوق خنک می شود، دوباره به مایع تبدیل می شود.

جریان گرمایی: انرژی گرمایی همیشه از ناحیه ای با غلظت بالا به ناحیه ای با غلظت پایین تر جریان می یابد.

نقطه جوش: کاهش فشار روی یک مایع باعث کاهش نقطه جوش آن و افزایش فشار باعث افزایش نقطه جوش آن می شود.

چیلر هوا خنک 10 تن

چیلر چگونه کار می کند؟

یک سیستم چیلر صنعتی با یکی از دو اصل عملیاتی هدایت می شود:

  • جذب حرارت
  • فشرده سازی بخار

چیلرهای جذب حرارت، مبدل‌های حرارتی را یکپارچه می‌کنند که گرما را از هر فرآیند مرتبط خارج می‌کند و آن‌ها را از بیرون پخش می‌کند. مبدل های حرارتی معمولاً از لوله های حاوی مایعات خنک کننده (هوا، آب یا مخلوطی از آب و مایعات دیگر) تشکیل شده اند.

چیلرهای تراکمی بخار با گردش مایع خنک کننده در لوله ها از طریق فرآیندهایی که نیاز به خنک کننده دارند، به یک اثر خنک کننده دست می یابند. این امر گرما را از هر فرآیند مرتبط به داخل خنک‌کننده بیرون می‌کشد، سپس به یک سیستم مبرد منتقل می‌شود که سیال چیلر را خنک می‌کند و آن را برای یک چرخه جدید خنک‌کننده فرآیند آماده می‌کند.

چیلرها از چهار جزء ضروری تشکیل شده اند. یک اواپراتور، یک کمپرسور، یک کندانسور و یک واحد انبساط. علاوه بر این، هر سیستم چیلر حاوی یک مبرد است.

فرآیند با ورود مبرد کم فشار به اواپراتور شروع می شود. در داخل اواپراتور، مبرد چیلر گرم می شود و باعث می شود که آن را به گاز تبدیل کند. در مرحله بعد، مبرد گازی وارد کمپرسور می شود که فشار آن را افزایش می دهد.

چیلر صنعتی آب خنک

چیلر صنعتی آب خنک و هوا خنک

مبرد پرفشار به کندانسور می رود، که گرما را با استفاده از آب خنک کننده برج خنک کننده یا هوای محیط اطراف دفع می کند و آن را به یک مایع پرفشار متراکم می کند. مبرد تغلیظ شده سپس به واحد انبساط می رود که دارای دریچه ای است که به عنوان یک دستگاه اندازه گیری برای محدود کردن جریان مبرد عمل می کند.

در نتیجه، فشار مبرد را کاهش داده و فرآیند خنک‌سازی را دوباره آغاز می‌کند. کل فرآیند به عنوان چرخه تبرید شناخته می شود.

اجزای اصلی چیلر

اجزای چیلر مرکزی شامل موارد زیر است:

  • کندانسور
  • کمپرسور
  • اواپراتور
  • دریچه های انبساط
  • واحد قدرت
  • واحد کنترل
  •  مخازن آب

چیلر دستگاه تزریق پلاستیک

 

کندانسور

عملکرد واحد کندانسور چیلر حذف گرما از مبردی است که در واحد چیلر به گردش در می آید. این امر با گردش آب بین برج خنک کننده و کندانسور برای انواع خنک شونده با آب یا دمیدن هوای خنک روی لوله های کندانسور برای واحدهای چیلر هوا خنک به دست می آید.

کمپرسور

کمپرسور واحد محرک هر سیستم چیلر است. شیب فشار لازم برای فشار دادن مبرد به اطراف واحد چیلر برای رسیدن به خنک سازی فرآیند را ایجاد می کند. کندانسورهای مختلفی در دسترس هستند که محبوب ترین آنها از جمله کمپرسورهای گریز از مرکز، کمپرسورهای اسکرو و رفت و برگشتی است.

اواپراتورها

یک اواپراتور بین شیر انبساط قرار می گیرد و کندانسور گرما را از هر فرآیند مرتبط به مبرد در گردش خارج می کند. سپس بسته به پیکربندی چیلر به یک برج خنک کننده هدایت می شود یا با هوا خنک می شود.

شیرهای انبساط حرارتی

دریچه‌های انبساط حرارتی که بین کمپرسور و اواپراتور قرار گرفته‌اند، برای انبساط مبرد عبوری از آنها استفاده می‌کنند. این عمل باعث کاهش فشار و بهبود حذف گرما از اواپراتور می شود.

چیلر دستگاه پلاستیک بادی

واحد قدرت

هر چیلر دارای یک واحد قدرت است که انرژی الکتریکی جریان را در سیستم کنترل می کند. اجزای یونیت برق معمولاً شامل استارت ها، پانل های مانیتورینگ برق و قطع کننده های مدار است.

کنترل پنل ها

پانل های کنترل برای تنظیم کل فرآیند عملیات خنک کننده خدمت می کنند. آنها معمولاً سنسورها، آلارم‌ها و صفحه‌های نمایش را با هم ترکیب می‌کنند که به اپراتورها اجازه می‌دهد تنظیمات سیستم را برای کنترل حرارتی بهینه تنظیم کنند.

مخزن های آب

این دستگاه ها ممکن است بر روی اواپراتور سیستم چیلر یا کندانسور آب خنک آن نصب شوند. هدف آنها هدایت موثر جریان آب است.

چیلر 20 تن

انواع چیلرهای صنعتی

سه نوع چیلر اصلی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از: چیلرهای هوا خنک، چیلرهای آب خنک و چیلرهای جذبی. همچنین به طور خلاصه به برج های خنک کننده (یک سیستم خنک کننده جایگزین یا مکمل) خواهیم پرداخت.

برج خنک کننده صنعت

انتخاب چیلر مناسب به شما کمک می کند تا در هزینه ها صرفه جویی کنید، زمان خرابی را کاهش دهید و راندمان عملیاتی را بهبود بخشید.

چیلرهای آب خنک

چیلرهای آب خنک از آب یک برج خنک کننده خارجی برای دفع گرمای یک مبرد گازی در کندانسور قبل از تغییر فاز به مایع استفاده می کنند.

چیلر

چیلرهای هوا خنک

به جای آب خنک کننده، چیلرهای هوا خنک از هوای محیط برای دفع گرما از مبرد در کندانسور استفاده می کنند.

چیلرهای کمپرسور بخار

این نوع چیلر از مبرد برای خنک کردن سیالات و فضاهای پردازش استفاده می کند. یک کمپرسور به عنوان نیروی محرکه برای پمپاژ مبرد در اطراف سیستم استفاده می شود.

چیلرهای جذب بخار

چیلرهای جذب بخار فاقد کمپرسور واحد هستند. در عوض، آنها از یک منبع گرما استفاده می کنند، به عنوان مثال. انرژی خورشیدی یا اتلاف گرما برای هدایت مایع خنک کننده در سیستم.

چیلر جذبی چگونه کار می کند؟

این فرآیند با خنک کننده مایع در یک اواپراتور شروع می شود که آن را به شکل گاز تبدیل می کند. در مرحله بعد، خنک کننده گازی توسط یک جاذب غلیظ مانند لیتیوم بروماید یا آمونیاک که توسط یک ژنراتور ارائه می شود جذب می شود. در نهایت، محلول رقیق شده خنک کننده را جذب می کند در حالی که گرما توسط آب خنک کننده جذب می شود.

محلول رقیق مایع خنک کننده و جاذب از طریق مبدل حرارتی به ژنراتور جریان می یابد و در آنجا گرم می شود. مایع خنک کننده از محلول بخار می شود، متراکم می شود و دوباره برای خنک شدن به بیرون فرستاده می شود. جاذب که اکنون غلیظ شده است نیز بازیافت می شود.

خرید چیلر

موارد استفاده از چیلرهای صنعتی آب خنک و هواخنک

چیلر دستگاه تزریق پلاستیک

سیستم های چیلر صنعتی را می توان برای عملیات خنک سازی در صنایع مختلف استفاده کرد. در زیر برخی از رایج ترین برنامه ها آورده شده است:

فرآوری مواد غذایی – چیلرهای صنعتی به طور گسترده در عملیات تولید و فرآوری مواد غذایی استفاده می شوند که به دقت بالایی در کنترل دما نیاز دارند. به عنوان مثال، چیلرهای کارخانه لبنیاتی برای کنترل دما در طول فرآیند استفاده می شود. به همین ترتیب، چیلرهای صنایع غذایی به خنک‌سازی میکسر، خنک‌کننده آب آشامیدنی، و خنک‌کردن مخازن مخمر پوشش‌دار کمک می‌کنند که همگی از اجزای حیاتی صنایع غذایی هستند.

قیمت چیلر صنعتی کوچک

ماشین آلات تزریق پلاستیک و تزریق پلاستیک بادی – قالب گیری تزریقی یک تکنیک تولید انبوه برای ایجاد قطعات پلاستیکی با استفاده از دستگاه تزریق پلاستیک است. فرآیند و مذاب باید در محدوده دمایی دقیق حفظ شود تا از بروز مشکلاتی مانند ترک، تاب خوردگی و تنش های داخلی در محصول نهایی جلوگیری شود. یک چیلر دستگاه تزریق می‌تواند جریانی از مایع فوق‌سرد شده را برای خنک کردن قالب با سرعت ایده‌آل برای اطمینان از کیفیت مطلوب محصول تامین کند.

خنک کننده فضا – در کارخانه های تولیدی که گرمای زیادی را از ماشین آلات سنگینی که استفاده می کنند تولید می کنند، یک چیلر می تواند به جلوگیری از افزایش دما در فضاهای کاری کمک کند. آنها همچنین به صرفه جویی در هزینه های خرید سیستم های HVAC جداگانه برای خنک کننده کمک می کنند.

خرید چیلر مناسب برای نیازهای شما

یک چیلر با اندازه مناسب برای فرآیندهای کارآمد و مقرون به صرفه، ماشین آلات و خنک کننده فضا بسیار مهم است. ابزار اندازه‌گیری ساده چیلرها می‌تواند به شما در تعیین سریع ظرفیت، تناژ و اندازه چیلر بهینه کمک کند.

برای اخذ مشاوره های فنی جهت خرید انواع چیلرهای صنعتی و راهنمایی لطفا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

4 دیدگاه دربارهٔ «چیلر آب خنک و هوا خنک»

    1. درود بر شما موجوده لطفا به شماره ۰۹۳۳۶۷۶۸۱۰۹ در واتساپ پیام دهید و یا با شماره های ثابت دفتر تماس بگیرید کارشناسان ما راهنماییتون می کنند.

    1. درود بر شما برای استعلام قیمت لطفا به شماره ۰۹۳۳۶۷۶۸۱۰۹ در واتساپ پیام دهید و یا با شماره های ثابت دفتر تماس بگیرید کارشناسان ما راهنماییتون می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *