پرش به محتوا

آیا به دنبال تولید بطری های نوشیدنی هستید اما مطمئن نیستید که چه نوع دستگاه بادکن پت به بهترین وجه نیازهای شما را برآورده می کند؟

شاید از شما خواسته شده باشد که بطری های نوشیدنی پلی اتیلن ترفتالات (PET) را به جای پلی پروپیلن (PP) تهیه کنید و می خواهید بدانید که چگونه تجارت خود را تطبیق دهید؟

اولاً، ما باید بپذیریم که چه گزینه هایی برای ماشین آلات وجود دارد، با سه نوع اصلی در بازار:

  • دستگاه بادکن پت تک مرحله ای
  • ماشین بادکن پت دو مرحله ای
  • دستگاه پلاستیک بادی اکستروژن

نوع دقیق دستگاه بادکن پت که تولید بطری شما نیاز دارد به مقدار خروجی، فضای موجود، محتویات بطری و شکل/اندازه دلخواه بستگی دارد.

دستگاه بادکن پت اتوماتیک

پلاستیک بادی چیست؟

این یک فرآیند تولید است که معمولاً برای ایجاد بطری های پلاستیکی استفاده می شود. با این حال، می توان از آن برای تولید گالن های روغن و ظروف پلاستیکی بزرگتر نیز استفاده کرد.

پلاستیک بادی نیز در تولید انبوه بطری های پلاستیکی استفاده می شود.

در این مقاله، ما بر روی دستگاه بادکن پت تمرکز خواهیم کرد.

PET با وارد شدن به ماشین ها از طریق یک پریفرم یا پاریزون شروع می شود. اینها را می توان در همان کارخانه ساخت یا جداگانه خریداری کرد.

پلاستیک PET در صورت ساخت داخل باید گرم شود و به اندازه، شکل و وزن مورد نظر درآید.

این موارد از قبل محاسبه می شود، بنابراین بطری دقیق مورد نیاز خود را به دست می آورید.

سپس پریفرم ها یا پاریزون های شما گرم می شوند تا قبل از اینکه به اندازه و شکل دلخواه دمیده شوند، قابل شکل دهی شوند.

دستگاه تولید بطری پت

هوای داغ تحت فشار به داخل پریفرم پلاستیکی یا پاریزون دمیده می شود تا بطری ها تولید شود.

اگر دستگاه بادکن پت کششی دارید، یک مرحله دیگر در اینجا برای شکل دادن به بطری وجود خواهد داشت، پس از آن بطری‌های شکل داده شده اجازه داده می‌شود خنک شوند و سپس خارج می‌شوند تا بتوانند به مرحله بعدی راه‌اندازی شما حرکت کنند.

طبق آمار زباله، «481.6 میلیارد بطری پلاستیکی در سراسر جهان در یک سال استفاده شده است. این مقدار 40 میلیارد در ماه است.

با اعدادی مانند این، صنعت بطری‌های پلاستیکی در سال‌های آینده به رشد خود ادامه می‌دهد، زیرا جذب آن در کشورهایی که هنوز به شیشه بر پلاستیک متکی هستند، افزایش می‌یابد.

از آنجایی که بیشتر بطری های نوشیدنی از پلاستیک PET تولید می شوند، تقاضا برای دستگاه بادکن پت قابل اعتماد و کارآمد نیز افزایش خواهد یافت.

دستگاه بادکن پت دستی

فرآیندهای بادکن و تولید بطری چیست؟

مانند تمام فرآیندهای تولید، برخی از مراحل باید به طور سیستماتیک دنبال شوند تا از یک محصول و کیفیت ثابت برای مشتریان شما اطمینان حاصل شود.

چه از دستگاه بادکن پت تک مرحله ای یا دو مرحله ای برای تولید بطری استفاده کنید، مراحل زیر باید انجام شود:

  • خشک کردن کامل مواد PET و رطوبت زدایی
  • حرارت دادن مواد PET برای تصحیح دما
  • تزریق PET مایع به یک قالب پریفرم مخصوص شکل و اندازه بطری
  • خنک شدن پریفرم، بنابراین شکل خود را حفظ می کند
  • انتقال پریفرم
  • شکل دهی بطری
  • خنک سازی محصول نهایی
  • بطری خشک شده و شکل داده شده و خنک شده را از تجهیزات خارج کنید

البته بسته به اینکه خط تولید تک مرحله‌ای یا دو مرحله‌ای را اجرا می‌کنید، تغییراتی در مراحل وجود دارد.

تفاوت های کلیدی در اینجا عبارتند از:

اگر به پاریزون یا پریفرم نیاز دارید، برای پلاستیک بادی بطری PET، به پریفرم نیاز دارید.
این که آیا پریفرم پس از تزریق اجازه داده می‌شود خنک شود، پس از آماده شدن برای شکل‌دهی مجدداً تا دمای آن گرم می‌شود یا اینکه پریفرم به اندازه‌ای گرم نگه داشته می‌شود که نیازی به گرم کردن مجدد نباشد.

بادکن بطری پت

تفاوت پریفرم و پاریزون

از نظر اسمی، اینها ممکن است بسیار شبیه به نظر برسند و به راحتی با یکدیگر اشتباه گرفته شوند. البته در زیر چند تفاوت کلیدی را توضیح خواهیم داد.

پلاستیک PET را می توان از هر دو شکل استفاده کرد. انتخاب بهترین گزینه برای شما به دستگاه بادکن پت مورد استفاده و محصولات بطری مورد نظر بستگی دارد.

دستگاه پت زن اتوماتیک

پریفرم دستگاه بادکن پت

پریفرم ها با استفاده از دستگاه تزریق پلاستیک تولید می شوند. مواد اولیه پلاستیکی PET و حرارت دادن آنها تا دمای مناسب می تواند مانند یک مایع چسبناک جریان یابد.

قالب‌های پریفرم در داخل دستگاه بادکن پت قرار می‌گیرند که در آن پلاستیک تحت فشار تزریق می‌شود و دهانه و رزوه را همانطور که مشخص شده در خود جای می‌دهد.

پس از سرد شدن کافی، این پریفرم‌های PET را می‌توان تا زمانی که مورد نیاز است، نگهداری کرد، زمانی که دوباره گرم می‌شوند و به شکل و اندازه نهایی قالب‌گیری می‌شوند.

کار به این روش به این معنی است که شما می توانید پریفرم ها را خودتان در داخل تولید کنید و سپس آنها را تا زمانی که نیاز دارید ذخیره کنید. ممکن است خرید پریفرم ها از سازنده دیگری مقرون به صرفه تر باشد.

پیشرفت‌های مدرن در روش‌های تولید پریفرم‌ها دقت را بهبود بخشیده است و حمل و نقل آنها به دلیل فشرده و سبک بودن نسبتاً کارآمد است.

سایت‌های پرکننده تمایل دارند کارها را به این روش انجام دهند، زیرا مجبور نیستند خود دستگاه تزریق پلاستیک را خریداری کنند یا اپراتورهای ماهری آن را اجرا کنند و تلورانس‌ها را بررسی کنند.

اگر کارخانه بطری‌سازی شما به قالب‌گیری بادی تزریقی یا قالب‌گیری کششی تزریقی متکی است، به پریفرم‌های PET نیاز دارید.

پاریزون برای دستگاه بادکن پت

این سبک از قالب‌گیری پلاستیک متکی بر ایجاد یک قالب لوله توخالی از پلاستیک است، شبیه به پریفرم‌ها، اما برای پلاستیک بادی اکستروژن انجام می‌شود.

خروجی این روش معمولاً ظروف پلاستیکی، درام ها، دبه ها و اشکال پیچیده، معمولاً استحکام کششی بالاتر، دیواره های ضخیم تر و رنگ های جامد به جای پرداخت های شفاف است.

موادی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند HDPE، LDPE یا PVC هستند.

با توجه به خواص مطلوب پلاستیک PET و استفاده از آن برای بطری های نوشیدنی، روش های قالب گیری بادی تزریقی و قالب گیری بادی تزریقی کششی مطلوب است.

پت زن بطری

دستگاه بادکن پت اتوماتیک

این نوع قالب گیری تزریقی به یک مرحله ای بودن دستگاه اشاره دارد. البته، چندین فرآیند برای تولید بطری‌ها در این مورد نیاز است.

این فرآیندها توسط همان ماشین بادکن پت انجام می شود. این در اصل یک خط تولید است که در یک قطعه تجهیزات قرار دارد و از سه یا چهار مرحله جداگانه مراقبت می کند.

هر یک از این ایستگاه‌ها خودکار هستند، بنابراین تجهیزات می‌توانند به طور مداوم بدون کمک انسان کار کنند. این می تواند به افزایش بهره وری کلی شما در کارخانه کمک کند و سپس بطری های تمام شده را مستقیماً در مرحله بعدی خط تولید خود توزیع کنید.

با کاهش تعداد ماشین‌ها، می‌توانید فضای ارزشمند زمین را ذخیره کنید و به طور کلی عملیات فشرده‌تری را اجرا کنید.

این سبک از ماشین‌های پلاستیک بادی مقرون‌ به‌ صرفه‌ ترین راه‌حل است، عمدتاً در هنگام تولید مقادیری ظروف و بطری برای استفاده گسترده. با این حال، با سرمایه اولیه بالاتری برای خرید تجهیزات همراه است.

نکته مثبت این است که شما در قبض برق خود صرفه جویی خواهید کرد زیرا پریفرم ها اجازه خنک شدن ندارند و مرحله گرم کردن مجدد آنها نیاز نیست

ماشین بادکن پت نیمه اتوماتیک

دستگاه بادکن نیمه اتوماتیک یا دستی

فرآیند قالب گیری نیمه اتوماتیک یا دستی به استفاده از پریفرم ها نیاز دارد. اینها قالب های پلاستیکی PET هستند که دهانه و رزوه بطری از قبل ساخته شده است.

دستگاه بادکن دستی شما پریفرم PET را می‌گیرد و قبل از اینکه با هوای تحت فشار به اندازه و شکل دمیده شود، آن را به دمایی گرم می‌کند که به آن نیاز دارید.

پس از خنک شدن کافی، این محصولات نهایی می‌توانند به مرحله بعدی عملیات بطری‌سازی شما منتقل شوند تا کیفیت آن بررسی شود، با مایع پر شود و سپس برچسب‌گذاری شود.

این روش به بطری های تا 1 لیتر اجازه می دهد تا خروجی با کیفیت بالا تولید کنند.

دستگاه پت زن اتوماتیک

بادکن پت کششی دو مرحله ای

این روش همچنین به عنوان ISBM (کششی تزریقی) شناخته می شود، این روش مورد علاقه کسانی است که مایل به تولید حجم بسیار بالایی از بطری ها هستند که برای استفاده PET محبوب هستند.

پس از گرم شدن پریفرم ها تا دما، آنها را با هوای گرم و مناسب برای مواد غذایی، مانند قالب گیری استاندارد دو مرحله ای باد می کنند. با این حال، این روش یک مرحله مهم دیگر نیز دارد.

با استفاده از یک میله هسته فلزی، پلاستیک نرم قبل از سرد شدن به شکل دلخواه کشیده می شود.

کشش پلاستیک PET به این روش منجر به استحکام مطلوب می شود. به این ترتیب پلیمرهای گرم شده پاسخ می دهند و ساختار مولکولی محکم تری ایجاد می کنند.

همچنین، بهبود نفوذپذیری گاز در فرآیند، دو دلیل اصلی است که نوشیدنی‌های گازدار معمولاً در این نوع بطری PET پر می‌شوند. آنها کار فوق العاده ای برای دست نخورده نگه داشتن محتویات تحت فشار انجام می دهند و زمانی که کاربران نهایی برای لذت بردن از نوشیدنی خود می آیند، گاز را حفظ می کنند.

بطری های تا 2 لیتر را می توان با استفاده از این روش با دقت بالا تولید کرد.

تولید بطری آب معدنی و نوشابه

چرا از PET برای پلاستیک بادی و تولید بطری استفاده کنیم؟

پلی اتیلن ترفتالات (PET) یک پلاستیک گرماسخت متداول برای نوشیدنی ها و بطری های نوشیدنی به دلایل زیر است:

قوی
سبک
نشکن
پرداخت براق و صاف
مواد شیمیایی مانند BPA یا فتالات ها را به داخل مایعات موجود نمی ریزد.
شفافیت مواد
به دلیل محتویات نوشیدنی موجود در داخل، تحلیل نمی رود یا خراب نمی شود.
هزینه ساخت نسبتا کم است.
می تواند به طور موثر حمل شود.
قابل بازیافت
بی اثر

خواص نفوذ پذیری گاز بسیار کم است، بنابراین در مقایسه با پلاستیک های دیگر، نوشیدنی های گازدار را به خوبی در خود جای داده است.

این پلاستیک بی خطر است و برای استفاده در سراسر جهان توسط سازمان های بهداشت و ایمنی مانند FDA در ایالات متحده، آژانس استانداردهای غذایی در بریتانیا یا TGA در استرالیا تایید شده است.

پریفرم ها را می توان برای مطابقت با مشخصات دقیق سفارش داد یا به صورت عمده تولید کرد و سپس تا زمانی که مورد نیاز باشد بدون مشکل نگهداری کرد.

شما می توانید یک شکل بطری قابل شناسایی و مخصوص برند ایجاد کنید که در مقابل رقبای شما متمایز باشد.

همانطور که می بینید، اینها دلایل بسیار قانع کننده ای برای استفاده از PET نسبت به سایر ترکیبات برای بسته بندی نوشیدنی هستند.

هنگامی که می خواهید نوع صحیح PET را برای تولید بطری خود انتخاب کنید، دانستن دو نوع مفید است که عبارتند از:

APET (پلی اتیلن ترفتالات آمورف)
CPET (پلی اتیلن تترافتالات کریستالی)

از آنجایی که شما علاقه مند به تولید بطری هستید، نوع PET مورد استفاده APET خواهد بود. این مناسب ترین خواص را برای کاربرد دارد.

بادکن پت نیمه اتومات

معایب استفاده از PET چیست؟

همانطور که ما ممکن است به استفاده گسترده از PET برای کاربردهای نوشیدنی تکیه کنیم، مانند هر ماده دیگری، دارای معایب یا معایبی است. هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه کدام مسیر را برای کارخانه بطری خود کاوش کنید، بهتر است از آن آگاه باشید.

در اینجا لیستی از معایب درک شده برای استفاده از PET در بطری وجود دارد:

نمی توان در داخل بطری ها پاستوریزه کرد زیرا گرمای بیش از حد باعث تاب برداشتن و تغییر شکل آن ها می شود، PET مخصوص طراحی شده می تواند دمای حدود 75 درجه سانتی گراد را تحمل کند.

بطری های PET می توانند مقدار کمی طعم دهنده را جذب کنند که در نتیجه کمی بیشتر مورد نیاز است.

استالدئید تولید شده در طول تولید بطری می تواند طعم محتویات را مختل کند، به خصوص زمانی که از آب برای پر کردن ظروف استفاده می شود. ممکن است جزئی باشد اما قابل تشخیص است.
برای بازیافت ناکارآمد است.

دمای مذاب پایین در صورت قرار گرفتن در دمای بالا در انبار، حمل و نقل یا موارد دیگر می تواند باعث ایجاد مشکل در بطری ها یا پریفرم ها شود.

اشکال پیچیده در مقابل قالب گیری دمشی اکستروژن و سایر پلاستیک ها در صورت امکان به سرعت تولید نمی شوند.

برای تولید بهترین بطری ها باید با استفاده از تکنیک قالب گیری کششی تزریقی ساخته شود.

تحمل کم و دقت بالا مورد نیاز است، که لزوما چیز بدی نیست، اما باعث می‌شود فرآیند تولید کمتر بخشنده باشد و حاشیه کمتری برای خطا داشته باشد.

در اینجا در بطری‌سازی، ما تجهیزات جانبی را برای رفع نیازهای کارخانه بطری‌سازی شما عرضه می‌کنیم. دستگاه قالب گیری ضربه ای کششی دو مرحله ای ما می تواند به اطمینان از خروجی ثابت و قابل اعتماد حداکثر تا 15000 بطری در ساعت کمک کند.

این بطری های باکیفیت تولید شده تا 2 لیتر حجم دارند و دستگاه قالب گیری دمشی قادر است تا 8 حفره را در شبانه روز کار کند و عملکرد شما را پربارتر کند.

بادکن بطری پت

خرید دستگاه بادکن پت

انواع دستگاه بادکن پت در ابعاد مختلف دستگاه بادکن پت مگا mega (mg) و سایر دستگاه های بادی تولید بطری آب پلاستیکی نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک با خروجی ۱۰۰۰ تا ۸۰۰۰ بطری در ساعت که می تواند نیازهای مشتریان مختلف را برآورده کند. محصولات ما دارای ویژگی های منحصر به فردی به منظور پاسخگویی به تمام نیازهای مشتریان می باشد. شرکت دانش بنیان ماشین های پلاستیک بادی پارس سازنده بهترین دستگاه های بادکن پت نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت می باشد.

برای اخذ مشاوره و راهنمایی جهت خرید انواع ماشین های بادکن پت دستی و اتوماتیک با شماره های 02144983107 و واتساپ 09336768109 با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

36 دیدگاه دربارهٔ «دستگاه بادکن پت»

    1. درود بر شما ، برای استعلام قیمت لطفا از طریق راه های تماس با کارشناسان ما در ارتباط باشید راهنماییتون می کنند. با سپاس

    1. درود بر شما برای استعلام قیمت لطفا به شماره ۰۹۳۳۶۷۶۸۱۰۹ در واتساپ پیام دهید و یا با شماره های ثابت دفتر تماس بگیرید کارشناسان ما راهنماییتون می کنند.

    1. درود بر شما بله موجوده لطفا به شماره ۰۹۳۳۶۷۶۸۱۰۹ در واتساپ پیام دهید و یا با شماره های ثابت دفتر تماس بگیرید کارشناسان ما راهنماییتون می کنند.

    1. درود بر شما براس استعلام قیمت لطفا به شماره ۰۹۳۳۶۷۶۸۱۰۹ در واتساپ پیام دهید و یا با شماره های ثابت دفتر تماس بگیرید کارشناسان ما راهنماییتون می کنند.

    1. درود بر شما بله موجوده لطفا به شماره ۰۹۳۳۶۷۶۸۱۰۹ در واتساپ پیام دهید و یا با شماره های ثابت دفتر تماس بگیرید کارشناسان ما راهنماییتون می کنند.

    1. درود بر شما لطفا به شماره ۰۹۳۳۶۷۶۸۱۰۹ در واتساپ پیام دهید و یا با شماره های ثابت دفتر تماس بگیرید کارشناسان ما راهنماییتون می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *