پرش به محتوا

فیلتر هوای فشرده

کمپرسورهای هوا برق طیف وسیعی از ماشین‌ها را در صنایع و کاربردهای مختلف تامین می‌کنند. ماشین آلات و ابزار مورد استفاده در دستگاه های پلاستیک بادی تولید بطری ، مانند بسیاری از انواع سیستم های کنترل پنوماتیک ، توسط کمپرسورهای هوا تغذیه می شوند. هوای فشرده دارای انواع مختلفی از آلاینده ها است که برای عملکرد صحیح دستگاه نیاز به حذف این آلاینده ها دارد، فیلتر هوای فشرده خرابی های پرهزینه را کاهش می دهد و عمر کمپرسور را افزایش می دهد.

 

فیلتر هوای فشرده کمپرسور

فیلتر کمپرسور هوا چه کاری انجام می دهد؟

 

فیلترهای کمپرسور هوا یا فیلترهای هوا از کمپرسورهای هوا با جلوگیری از ورود مایعات و آلاینده‌های جامد به مجموعه‌های فشرده‌سازی محافظت می‌کنند. هوای فشرده حاوی مقادیر قابل توجهی روغن، آب و خاک و همچنین ذرات دیگری است که حتی ممکن است شامل فلزات سنگین مانند سرب یا جیوه باشد.

 

فیلترهای کمپرسور هوا آلاینده ها را از هوای ورودی حذف می کنند و باعث می شوند اجزای حیاتی سیستم مانند سیلندرها و سوپاپ ها به خوبی کار کنند. آنها همچنین طول عمر کمپرسور شما را افزایش می دهند. این قابلیت‌ها فیلتر کردن هوا را برای عملکرد مناسب کمپرسور هوا ضروری می‌سازد و در نتیجه باعث کاهش زمان خرابی، هوای پاک و کاهش هزینه‌های انرژی می‌شود.

فیلتر کمپرسور باد

آیا همه کمپرسورهای هوا به فیلتر هوای فشرده نیاز دارند؟

برای اینکه تجهیزات خود را در شرایط کار نگه دارید، به یک فیلتر هوای فشرده برای کمپرسور باد خود نیاز دارید. فیلترها از قطعات در برابر سایش و اصطکاک زودرس محافظت می کنند و عمر کمپرسور شما را طولانی می کنند و به شما کمک می کنند در هزینه های خود صرفه جویی کنید که در غیر این صورت ممکن است برای تعویض قطعات صرف شود.

 

فیلتر آب برای کمپرسور هوا یکی دیگر از اجزای ارزشمند است، زیرا می تواند از ورود سموم به سیستم های فاضلاب و ذخایر آب جلوگیری کند و از تلاش های حفظ محیط زیست حمایت کند.

 

علاوه بر این، صنعت شما ممکن است مشمول قوانین خاصی باشد که استفاده از فیلتر هوا را الزامی می کند. ئر برخی شرایط استانداردهای کیفیت هوای خاصی برای انواع مختلف کمپرسور دارد و در نتیجه سیستم شما به جداکننده‌های روغن/آب نیاز دارد. به این ترتیب، اگر از جداکننده آب کمپرسور هوا همراه با تجهیزات خود استفاده نکنید، جریمه های سنگینی را متقبل خواهید شد.

فیلتر کمپرسور فشار قوی

فیلتر هوای فشرده چگونه کار می کند؟

 

فیلترهای خطوط هوا با فشار دادن هوا برای به دام انداختن ذرات جامد و جداسازی مایعات از هوای فشرده کار می کنند. برای روشن شدن فرآیند، شناسایی اجزای اصلی موجود در فیلتر کمپرسور هوا کمک می کند:

 

ورودی فیلتر هوای فشرده

ورودی کمپرسور هوا جایی است که هوا وارد فیلتر می شود. یک کلاهک داخلی وجود دارد که هوا را به سمت پایین و به صورت مارپیچ هدایت می کند. مهم است که به جای استفاده از فیلتری کوچکتر از خط، اندازه ورودی مناسب را دریافت کنید.

درپوش فیلتر

این قطعه جریان هوا را از فیلتر هدایت می کند. شما می توانید جهت هوا را با فلش بیرونی فیلتر تشخیص دهید که از نصب آن به عقب نیز جلوگیری می کند.

مسیر هوا

این مسیر واقعی است که هوا در حالی که مانند یک سیکلون می چرخد و از خود فیلتر هوا عبور می کند، طی می کند.

تخلیه هوا

این بخش روزنه اجازه می دهد تا هوا از فیلتر خارج شود و باید با اندازه ورودی مطابقت داشته باشد. اگر تخلیه فیلتر خیلی کم باشد، جریان هوا را محدود می کند.

واحد فیلتر هوای فشرده

خود فیلتر چیزی است که آلاینده ها را از هوا خارج می کند و ذرات را در طول زمان جذب می کند. در نهایت فیلترها مسدود می شوند و باید تمیز یا تعویض شوند.

کاسه فیلتر

کاسه بزرگترین قسمت فیلتر است که می توانید ببینید. به کلاهک متصل می شود و به صورت رزوه یا پیچ خورده و در جای خود قفل می شود.

منطقه جمع آوری آلاینده ها در فیلتر هوای فشرده

آلاینده‌ها، آب و روغن جمع‌آوری‌شده توسط فیلتر همگی به نقطه ای در پایین فیلتر ختم می‌شوند. معمولاً مانعی را خواهید دید که از پایین فیلتر آویزان است و از ورود مجدد زباله ها به هوا جلوگیری می کند.

تخلیه آلاینده ها

آلاینده ها و زباله های جمع آوری شده باید تخلیه شوند. بسیاری از فیلترها باید به صورت دستی تخلیه شوند، اما برخی دیگر دارای تخلیه خودکار شناور یا الکتریکی هستند.

در مرحله اول فیلتراسیون، هوای فشرده از فیلتر توری عبور می کند. این یک اثر کلوخه ای ایجاد می کند که در آن ذرات بزرگتر توسط فیلتر به دام می افتند و آب به قطرات بزرگتر متراکم می شود و سپس به محفظه جداسازی می رود.

هوای فشرده کند می‌شود و به ذرات اجازه می‌دهد روی یک پد با ویژگی‌های لانه زنبوری متراکم شوند. این حرکت قطرات را به سمت زهکشی تسهیل می کند. پس از ورود به سیستم زهکشی، قطرات از طریق شیر تخلیه، تخلیه می شوند. این مرحله از فیلتراسیون اکثریت روغن، ذرات بزرگ و قطرات آب را حذف می کند.

فیلتر باد کمپرسور

قیمت و خرید فیلتر هوای فشرده

هنگام خرید فیلتر کمپرسور هوای فشرده، به خاطر داشته باشید که کیفیت مهم است.

فیلترهای هوای باکیفیت هوای تمیزتری تولید می کنند که به معنای مشکلات کمتری در تجهیزات شماست.

فیلترهای هوای با کیفیت افت فشار کمتری نسبت به فیلترهای با کیفیت پایین دارند. این باعث صرفه جویی در انرژی می شود. هر افت فشار در سیستم شما (از فیلترها، خشک کن ها، لوله کشی طولانی و غیره) شما را ملزم می کند که کمپرسور خود را در نقطه تنظیم بالاتری قرار دهید، که برای شما هزینه برق اضافی خواهد داشت.

فیلترهای هوای با کیفیت پایین سریعتر از فیلترهای هوای با کیفیت مسدود می شوند. این بدان معنی است که شما مجبور خواهید بود فیلترهای جدید را بیشتر بخرید. اما این بدان معناست که افت فشار روی فیلتر شما با فیلترهای هوای ارزان قیمت بیشتر و سریعتر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *