پرش به محتوا

کمپرسور باد اسکرو

هنگامی که صحبت از ماشین آلات صنعتی مدرن می شود، کمپرسور باد اسکرو روتاری یا چرخشی یکی از پرکاربردترین فناوری ها است. کمپرسورهای اسکرو که به دلیل قابلیت اطمینان و تطبیق پذیری خود شهرت دارند، نیروی کار بسیاری از فرآیندها و کاربردهای صنعتی هستند. این فناوری بادوام برای مجموعه‌ای از وظایف سخت صنعت مناسب است، بدون این نوع کمپرسورها، کسب‌ و کارها در سراسر جهان با چالش‌های عملیاتی و مشکلات کارآیی مواجه خواهند شد.

دو اصل اساسی برای تراکم در کمپرسورهای هوا وجود دارد. یکی از اینها اصل جابجایی مثبت است. انواع کمپرسورهای زیادی وجود دارند که از این روش استفاده می کنند که کمپرسورهای باد اسکرو محبوب ترین آنها هستند.

کمپرسور باد اسکرو اطلس کوپکو

نحوه عملکرد کمپرسور باد اسکرو

همانطور که از نام آن پیداست، کمپرسور باد اسکرو روتاری از حرکات چرخشی برای فشرده سازی هوا استفاده می کنند. در داخل کمپرسور مجموعه ای از روتورهای نر و ماده وجود دارد. آنها به گونه ای متفاوت طراحی خواهند شد تا وقتی به طور هماهنگ چرخانده شوند، هوا بین آنها محبوس شود. روتور نر دارای لوب های محدب و روتور ماده دارای حفره های مقعر است. به این ترتیب، می توانند به یکدیگر متصل شده تا فشرده شوند. علاوه بر این، روتور نر دارای لوب های کمی کمتر از ماده خواهد بود، به این معنی که با سرعت بیشتری می چرخد و به طور موثر روتور ماده را به حرکت در می آورد.

برخلاف کمپرسورهای پیستونی که از همان اصل فشرده سازی استفاده می کنند، عنصر پیچ کمپرسور اسکرو مجهز به سوپاپ نیست. به این ترتیب، می تواند با سرعت شفت بالا کار کند و هیچ تلفات مکانیکی یا حجمی برای ایجاد عدم تعادل وجود ندارد. این بدان معنی است که فناوری پیچ می تواند سرعت جریان زیاد را با طراحی فشرده و صرفه جویی در فضا ترکیب کند.

کمپرسور اسکرو فینی ایتالیا

مراحل کار کمپرسورهای اسکرو

یک شیر باز کننده گاز را به داخل محفظه کمپرسور می مکد. دو روتور پیچ در محفظه قرار دارند. هنگامی که دستگاه روشن است، آنها با سرعت بالا می چرخند.

همانطور که پروانه ها می چرخند، هوا را در حفره های بین روتورها به دام می اندازند و جدا می کنند، بنابراین هوا را به سمت پایین محفظه حرکت می دهند.

اندازه محفظه کاهش می یابد و از دریچه بازکن دور می شود. با کاهش حجم، فشار افزایش می یابد.

فشار ایجاد می شود و در نتیجه هوا متراکم می شود.

فشار هوا باعث باز شدن دریچه تخلیه کمپرسور می شود و به هوای تحت فشار اجازه می دهد تا وارد گیرنده یا مخزن نگهدارنده دیگر شود.

هوا فشرده است و می تواند به تجهیزات مورد نیاز مانند خشک کن ها ماشین آلات پلاستیک بادی و جداکننده های روغن/آب برای خشک کردن و حذف آلودگی منتقل شود.

کمپرسور اسکرو فشار قوی بدون روغن

مزایای کمپرسور باد اسکرو

کمپرسورهای اسکرو به عنوان فناوری انتخابی در طیف وسیعی از کاربردها، مزایای زیادی برای ارائه به مشتریان دارند:

عملکرد مداوم – قابلیت جریان هوا و فشار مداوم را دارند، نیازی به خاموش و روشن شدن ندارند و چرخه کاری ندارند. این بدان معنی است که آنها می توانند به طور مداوم با زمان کم یا بدون توقف کار کنند.

نگهداری آسان – با قطعات متحرک و تماس بسیار کم، سایش و اصطکاک به حداقل می رسد. فواصل خدمات طولانی هزینه های تعمیر و نگهداری را کاهش می دهد و هرگونه بررسی و تعمیرات معمولی را سریع، آسان و بدون دردسر می کند.

عملکرد قدرتمند – کمپرسورهای اسکرو می توانند در شرایط چالش برانگیز کار کنند زیرا سرعت جریان هوای بالایی دارند و می توانند در دماهای بالا کار کنند. این بدان معناست که آنها می توانند ابزارهای پنوماتیک و تجهیزات سنگین را به راحتی و کارآمد اجرا کنند.

صرفه جویی در مصرف انرژی – این ماشین های بادوام پس از گذراندن آزمون زمان، گرمای کمتری تولید می کنند و انرژی بیشتری نسبت به مدل های دیگر حفظ می کنند. این ویژگی‌های طراحی به این معنی است که ظرفیت کمپرسور را در طول زمان کاهش نمی‌دهند و هزینه طول عمر کمپرسور را پایین نگه می‌دارند.

صدای کم – عملکرد بی صدا به دلیل کوچک بودن واحدها و عدم وجود قطعات متحرک است که آنها را برای نصب در مکان های مختلف مناسب می کند.

کمپرسور یونایتد ژاپن

کمپرسور اسکرو روغنی

کمپرسورهای اسکرو روغن کاری شده که گاهی به آن پیچ دوار سیل یا تزریق روغن می گویند، از روان کننده درون محفظه تراکم برای خنک کردن و روانکاری عنصر کمپرسور استفاده می کنند. روان کننده به شکل گیری مهر و موم کمک می کند و همچنین اثر کاهش عالی صدا دارد.

کمپرسورهای هوای روغنی قابل اعتماد، مقاوم و کارآمد هستند و برای انواع فرآیندهای تولید مناسب هستند. تجهیزات پایین دستی مانند فیلترهای هوا و روغن و خشک کن ها می توانند هر گونه آلودگی روغن را از محصول نهایی حذف کنند و جریان هوای فشرده تمیز و مناسب برای کارهای ساختمانی، مدیریت ضایعات، ماشین آلات بادکن بطری ، بازیافت و بسیاری موارد دیگر ایجاد کنند.

شرکت پارس طیف کاملی از کمپرسورهای هوای اسکرو روغن کاری شده از 2 تا 250 کیلو وات با جریان هوا از 0.24 تا 47 متر مکعب در دقیقه و محدوده فشار از 5 تا 13 بار را عرضه می کند.

کمپرسور باد اسکرو بدون روغن

کمپرسور اسکرو بدون روغن از هیچ روغنی در محفظه فشرده سازی استفاده نمی کنند و به طور موثر خطر آلودگی را از بین می برند. وقتی خلوص هوا برای کسب و کار شما حیاتی است و حتی کمترین مقدار آلاینده می‌تواند باعث اختلال در فرآیند شما شود، حتی محصول نهایی را خراب کند، کمپرسورهای بدون روغن آرامش خاطر را ارائه می‌دهند. برای هوای بدون آلودگی، به کمپرسورهای اسکرو بدون روغن اعتماد کنید.

کمپرسورهای بدون روغن اطلس کوپکو ، فینی و سایر برند های معتبر از بادگیرهای پیچ خشک فشار کم و بالا استفاده می کنند که به صورت جداگانه توسط موتورهای با سرعت متغیر هدایت می شوند تا سطوح بی نظیری از بهره وری انرژی را ارائه دهند. طراحی پیشگامانه جمع و جور است، فضا را ذخیره می کند و عملکرد را به خطر نمی اندازد. در واقع، این کمپرسورها 37 درصد کمتر از یک کمپرسور دو مرحله‌ای معمولی بدون روغن انرژی مصرف می کند.

کمپرسور روتاری

از دیگر کمپرسورهای موجود در محدوده بدون روغن ما می‌توان به کمپرسورهای یونایتد ژاپن و kaishan  که خلوص 100% هوا را به مشتریان ارائه می‌دهد اشاره کرد. در این مدل ها از آب با کیفیت برای روانکاری، خنک سازی و آب بندی کمپرسور به عنوان جایگزین روغن استفاده می شود. با حذف کامل روغن از فرآیند، می توانید خروجی هوای خشک را برای مجموعه ای از صنایع سختگیرانه مانند مواد شیمیایی، دارویی و مواد غذایی و آشامیدنی تضمین کنید. برای کاربردهایی که هوای فشرده مستقیماً با محصول تماس پیدا می کند، یک انتخاب فوق العاده است.

انتخاب دیگر کمپرسورهای خشک روتاری اسکرو با سرعت ثابت و تنظیم شده است. این مدل های دو مرحله ای به گونه ای طراحی شده اند که عملکرد ایمن و قابل اعتماد را در سخت ترین شرایط ارائه دهند. با ارائه عملکرد پیشرفته با هزینه‌های چرخه عمر کم، فوق‌العاده برای نصب کمپرسورهای صنعتی است.

کمپرسور اسکرو kaishan

خرید کمپرسور باد اسکرو

بسیاری از مشاغل برای ظرفیت تولید روزانه خود به کمپرسورهای اسکرو متکی هستند. این کمپرسورها به دلیل داشتن چرخه کاری و طراحی قوی، برای عملیات صنعتی سنگین مناسب هستند. صنایع رایجی که سیستم‌های هوای اسکرو از شما پشتیبانی می‌کنند، بخش‌هایی مانند خودروسازی، پلاستیک بادی، بسته‌بندی مواد غذایی، هوافضا، ساخت‌وساز و غیره هستند. آنها هم برای عملیات در مقیاس کوچک و هم در مقیاس بزرگ ایده آل هستند زیرا می توانند انواع مختلفی از شرایط عملیاتی را تحمل کنند و آنها را به انتخابی عالی برای بسیاری از متخصصان تبدیل می کند.

برای خرید انواع کمپرسورهای اسکرو و کمپرسورهای فشار قوی 30 بار و 40 بار از بهترین برندهای دنیا از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان  ما در تماس باشید

 

 

6 دیدگاه دربارهٔ «کمپرسور باد اسکرو»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *