پرش به محتوا

درایر یا خشک کن پلاستیک

درایر یا خشک کن پلاستیک قیفی محصول جایگزین خشک کن استاندارد هوای گرم است. بر اساس عملکرد اصلی، فاکتورهای حفاظت از محیط زیست را کاملا در نظر گرفته و آن را بهبود می بخشد. مواد اولیه که به دلیل بسته بندی، حمل و نقل یا بازیافت مرطوب هستند را خشک می کند.

درایر یا خشک کن پلاستیک

اصل کار درایر یا خشک کن پلاستیک

در پردازش مواد خام، خشک کن قیفی هوای ثابت با دمای بالا را از طریق یک فن خشک کن به داخل بشکه خشک کن می دمد. پس از گرم شدن مواد اولیه، رطوبت بشکه گرفته می شود تا به هدف حذف رطوبت موجود در ماده خام دست یابد. باد وزیده توسط فن با گرمایش الکتریکی به هوای گرم خشک با دمای بالا گرم می شود. از طریق محافظ صفحه و محفظه ها، هوای گرم را می توان به طور مساوی در مواد خام در بشکه درایر یا خشک کن پخش کرد. درایر ها می توانند بازیابی هوای گرم اختیاری نیز داشته باشند. هوای خارج شده توسط هوای برگشتی فیلتر می شود و وارد فن خشک کن می شود تا یک حلقه گردش بسته را تشکیل دهد و در مصرف برق صرفه جویی کند.

مفهوم و اطلاعات کلی درایر یا خشک کن پلاستیک

خشک کن های قیفی نصبی هستند که معمولاً بالای دهانه بارگیری ماشین آلات قرار می گیرند. برای خشک کردن مواد خام پلیمری طراحی شده اند. چنین روش خشک کردنی معمولاً برای پلیمرهای با خاصیت رطوبت کم معمول است.

استفاده از درایر به منظور کاهش مشکلات مربوط به رطوبت احتمالی مواد خام در طول پردازش و بهبود کیفیت محصولات پلاستیکی نهایی است.

هاپر درایر خشک کن مواد

خشک کن هاپر

مواد پلیمری با شاخص رطوبت پایین نیازی به خشک شدن ندارند. به ویژه، این امر در مورد رایج ترین پلی اولفین – پلی اتیلن و پلی پروپیلن است.

با این حال، اگر مواد خام به درستی در انبارهای فروشندگان مواد خام ذخیره نشود، ممکن است مواد همچنان حاوی رطوبت در مقادیر بالا باشند.

در این موارد، پلیمر باید برای مدت کوتاهی قبل از بارگیری در سیلندر مواد تجهیزات، خشک و گرم شود. این کار به منظور افزایش بهره وری فرآیندهای پردازش، مانند قالب گیری تزریقی یا اکستروژن بلومولدینگ است.

برای این منظور است که هاپر درایر یا خشک کن های قیفی در صنعت پردازش پلاستیک مدرن رایج است.

 

طراحی و اصل عملکرد درایر یا خشک کن پلاستیک قیفی

طراحی استاندارد یک هاپر درایر خشک کن قیف مدرن، هوای گرم از مواد پلیمری در قیف از پایین به بالا عبور می کند. هوای نسبتاً خشک میزان رطوبت پلاستیک را کاهش می دهد و از منطقه خشک شدن خارج می شود و با هوای اطراف مخلوط می شود.

در پیشرفته ترین درایر یا خشک کن های پلیمری، برای موادی که نیاز به بهترین میزان خشک کردن دارند، رایج است. مانند پلی اتیلن ترفتالات (PET، PET)، هوا در سیستم گردش می کند و خشک کن با یک واحد جذب رطوبت عرضه می شود.

این دستگاه به شما این امکان را می دهد که با کمک جاذب های مخصوص رطوبت هوا را به شدت کاهش دهید و برای رطوبت زدایی موثر، آن را به منطقه خشک کن هدایت کنید.

خشکن پلاستیک

عملکرد خشک کن هاپر درایر

مواد خشک شده از ناحیه پایینی قیف درایر یا خشک کن گرفته می شود. در این حالت به صورت موازی مواد خام خشک نشده با کمک لودر خلاء وارد ناحیه بالایی پناهگاه می شوند. این منجر به جریان مخالف هوای گرم و پلیمر مرطوب می شود که از بالا به پایین حرکت می کند و تاثیر مثبتی بر کیفیت رطوبت زدایی دارد.

خشک کردن توسط درایر قیفی

خروج هوای گرم از خشک کن های قیف مهم است که هوا از آنجا برای خشک کردن گرفته می شود، بنابراین رطوبت هوای منبع افزایش می یابد.

علاوه بر این، هوای خروجی کاملاً گرم است که باعث مصرف برق اضافی و افزایش دمای کارگاه می شود. همه این عوامل منجر به هزینه های نسبتاً بالایی برای فرآیند خشک کردن می شود.

از نظر فنی پیشرفته تر و کارآمدتر، استفاده از هاپر درایر خشک کن است که نه تنها با هوای گرم، بلکه با هوای فشرده نیز کار می کند. ماهیت فرآیند این است که هرچه هوا بیشتر فشرده شود، رطوبت کمتری می تواند داشته باشد. بنابراین، هوای فشرده، طبق تعریف، نسبتاً خشک‌تر است، بدون اینکه نیاز به آماده‌سازی اضافی مانند رطوبت‌زدایی باشد.

فرآیند خشک کردن مواد پلیمری با درایر یا خشک کن پلاستیک

فرآیند خشک کردن مواد پلیمری شامل جذب رطوبت با انبساط هوای گرم است. با افزایش حجم گاز، رطوبت مواد خام پلیمری تا حدی، اما در حجم بیشتری نسبت به فناوری خشک کردن با هوای گرم، به هوای فشرده قبلی منتقل می شود.

در این حالت معمولاً هوای مرطوب خروجی از خشک کن های قیف نیز به داخل کارگاه پرتاب می شود. بدون هیچ گونه تصفیه و رطوبت زدایی در مدل‌های خاصی از خشک‌کن‌های انباری با هوای فشرده داغ، منبع منطقه‌ای آن، همراه با گرمایش پلیمر، فراهم می‌شود.

 

هاپر درایر چگونه کار می کند؟

هوای گرم فشرده و به طور کلی هوای فشرده، آب را از مواد پلیمری به طور موثرتری نسبت به هوا در فشار اتمسفر جذب می کند. طی سال های اخیر، تولیدکنندگان پیشرو تجهیزات جانبی و به طور خاص، خشک کن ها شروع به استفاده از این واقعیت کرده اند و راه حل های تازه ای برای خشک کردن مواد خام پلیمری ارائه می دهند.

سیستم های خشک کن قیف یا هاپر درایر خلاء به دلیل هزینه بالا و پیچیدگی فنی، تا حدودی در سایه محو شده اند. آنها طوری طراحی شده اند که تا حد امکان آب را از پلاستیک ها خارج کنند.

ماهیت عملکرد چنین خشک کن هایی برای پلیمرها از این واقعیت فیزیکی ناشی می شود که در فشار کم. به عنوان مثال، 0.4 بار نقطه جوش آب به حدود 45 درجه سانتیگراد کاهش می یابد

مزایای درایر یا خشک کن پلاستیک قیفی

درایر یا خشک کن های قیف پلیمری برای خلاص شدن از رطوبت سطح موجود در گلوله های پلاستیکی خوب هستند. این دستگاه ها دارای چندین مزیت قابل توجه هستند:

قیمت پایین،

طیف گسترده ای از تولید کنندگان در سراسر جهان،

دوام،

سهولت بهره برداری و نگهداری

قطعات کار فولاد ضد زنگ

طراحی قابل جداسازی

تمیز کردن آسان

سیستم کنترل دما، با خاموش شدن خودکار عناصر گرمایشی

امکان نصب گیره مغناطیسی

اکثریت قریب به اتفاق خشک کن های قیفی برای دستگاه های تزریق پلاستیک و پلاستیک بادی رایج هستند. مقدار بسیار کمتری برای انواع مختلف دستگاه های تزریقی بادی و بادکن و سایر روش های پردازش پلاستیک رایج است. برای اکستروژن، به دلیل بهره وری بالا، خشک کن پلیمرهایی با حجم قیف زیاد رایج است.

بانکر خشک کن مستقیماً روی دستگاه تزریق پلاستیک یا اکسترودر نصب می شود و برای خشک کردن مواد خام پلیمری مرطوب با هوای گرم طراحی شده است.

هاپر درایر پلیمری که ماده مرطوب اولیه قبل از ارسال به دستگاه قالب گیری تزریقی وارد آن می شود، در طی فرآیند خشک کردن، رطوبت اضافی را با جریان هوای گرم به سرعت از آن خارج می کند.

انواع درایر پلاستیک

خرید درایر یا خشک کن مواد پلاستیکی

هاپر درایر قطعه مهمی از تجهیزات برای تولید محصولات پلاستیکی است. محتوای رطوبت گرانول پلیمری بر کیفیت محصولات نهایی تأثیر منفی می گذارد و منجر به سطح بالایی از ضایعات می شود.

بنابراین، رطوبت موجود در دانه‌بندی‌های پلیمری بازیافت، در صورتی که مواد اولیه به‌درستی قبل از ریخته‌گری آماده نشده باشند، مشکلات زیادی ایجاد می‌کنند.

این موارد می تواند هم رطوبت باقیمانده پس از پردازش پلیمر باشد و هم رطوبتی که پلیمرهای رطوبت سنجی در حین ذخیره سازی یا حمل و نقل جذب می کنند. در نتیجه، نه تنها ظاهر محصولات، بلکه ویژگی های فنی، استحکام و دوام آنها نیز آسیب می بیند.

برای خرید انواع درایر های پلاستیک و سایر تجهیزات جانبی صنعتی از طریق راه های تماس با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *