پرش به محتوا

قالب تزریق پلاستیک

قالب گیری بوسیله قالب تزریق پلاستیک و تزریقی بادی یک فرآیند جدایی ناپذیر برای ایجاد قطعات پلاستیکی برای چندین کاربرد است. این تکنیک به مجموعه ای از مواد و همچنین انواع قالب تزریق پلاستیک و پلاستیک بادی نیاز دارد. قالب های تزریقی به طور کلی بر اساس ویژگی هایشان از جمله سیستم تغذیه، تعداد حفره ها یا کویته ها و صفحه قالب طبقه بندی می شوند.

هر قالب تزریق پلاستیک که برای دستگاه تزریق استفاده می‌شود، دارای ویژگی در هر دسته است. به عنوان مثال، شما می توانید یک قالب سه صفحه ای داشته باشید که دارای سیستم رانر سرد و حفره های متعدد است. بنابراین، درک هر یک از انواع قالب تزریق پلاستیک و  قالب پلاستیک بادی در قالب گیری تزریقی برای انتخاب مناسب برای پروژه های خود بسیار مهم است.

قالب تزریق پلاستیک

تمامی اجزا دارای طرح های منحصر به فردی هستند. بنابراین، انتخاب قالب شما به قطعات پلاستیکی مورد نیاز برای ساخت بستگی دارد. در این مقاله، انواع قالب تزریق پلاستیک و پلاستیک بادی و آنچه که شامل آنها می شود را مورد بحث قرار می دهیم. قبل از اینکه به آن بپردازیم، اجازه دهید اجزای مختلف قالب های تزریق پلاستیک را بررسی کنیم.

قالب تزریق پلاستیک 

قالب تزریق چند کویته

قالب تزریق پلاستیک به انجام فرآیند قالب گیری کمک می کنند. قالب سفارشی ممکن است با آلومینیوم یا فولاد برای نتایج کارآمد ایجاد شود. آنها اغلب از دو قسمت تشکیل شده اند – قالب های ثابت و قالب های متحرک.

قالب های ثابت بر روی صفحات ثابت دستگاه های قالب گیری نصب می شوند در حالی که قالب های متحرک روی صفحات متحرک دستگاه هستند. هر دو قالب ثابت و متحرک در طول فرآیند قالب گیری بسته می مانند تا سیستم تزریق و حفره ایجاد شود. پس از باز شدن، ماشین‌کارها قالب‌ها را جدا می‌کنند تا محصولات را جدا کنند.

اجزای قالب تزریق پلاستیک

ساختار قالب های تزریق پلاستیک اغلب بر اساس خواص مواد، انواع قالب های تزریق و ساختار محصولات نهایی متفاوت است. با این حال، ساختار اصلی یکسان است.

پین های راهنما

حفره های قالب و نیمه های هسته قالب چندین بار در طول تولید قطعات پلاستیکی باز و بسته می شوند. بنابراین، پین‌ها و بوش‌های راهنما در ساخت قالب تزریقی به اطمینان از تراز کامل نیمه‌های قالب در هنگام بسته شدن قالب کمک می‌کنند. آنها از صفحات قالب پشتیبانی می کنند تا از اعوجاج هایی که ممکن است به قالب آسیب برساند یا باعث نقص در قالب تزریق شوند، جلوگیری کنند.

قالبسازی تزریقی

رانر

اسپروها و رانرها در ابتدای هر فرآیند قالب گیری تزریقی با هم کار می کنند. مواد پلاستیکی در رانرها از طریق بوش اسپرو جریان می یابد. سپس رانرهای منفرد پلاستیک را به  نقطه ورود به حفره های قالب گیری می برند.

گیت یا دهانه ورودی قالب

ابزار قالب تزریقی دارای طراحی دروازه ای است که امکان تزریق پلاستیک مذاب را به داخل حفره قالب گیری تزریقی فراهم می کند.

طراحی گیت قالب گیری تزریقی، نوع و محل آن بر ظاهر، ابعاد و تاب خوردگی قطعات تأثیر می گذارد.

اسپرو

اسپرو نازل قالب گیری تزریقی را پشتیبانی می کند – نازل روی سطح بوش اسپرو قرار می گیرد. در نتیجه، به عنوان اولین مسیر برای توزیع پلاستیک مایع در قالب عمل می کند.

رینگ

رینگ  روی بوش اسپرو قرار می گیرد. این کار به گونه ای است که قالب را در موقعیت مناسب روی دستگاه قالب گیری قرار می دهد. بنابراین، تراز مناسب بوش اسپرو و نازل را برای از بین بردن نشتی تضمین می کند.

حفره یا کویته قالب تزریق پلاستیک

حفره قالب قسمت داخلی قالب است که برای به دست آوردن شکل محصول نهایی مورد نظر ماشین کاری شده است. ماشین‌کار پلاستیک مذاب را به داخل حفره قالب‌گیری تزریق می‌کند تا محصول نهایی را ایجاد کند. برخی از قالب ها (به عنوان مثال، قالب های چند حفره ای) اغلب دارای حفره های متعدد با سیستم های تغذیه متعادل هستند تا از نقص جلوگیری کنند.

قالب دستگاه تزریق پلاستیک

پین های اجکتور قالب تزریق پلاستیک

این پین‌های دقیق با صفحات اجکتور ترکیب می‌شوند تا پس از سرد شدن، قطعات را به طور موثر از قالب جدا کنند. پس از خنک شدن اجزا، قالب باز می شود و پین های اجکتور به بیرون راندن محصول نهایی از قالب کمک می کنند.

شات

شات حجمی از مواد پلاستیکی است که حفره قالب را پر می کند، یک بالشتک فشار ایجاد می کند و انقباض ها را جبران می کند. به انتقال فشار از پیچ به حفره قالب کمک می کند.

صفحه اجکتور قالب تزریق پلاستیک

صفحات اجکتور پایه ای برای نصب پین های اجکتور فراهم می کنند. صفحه به جلو حرکت می کند تا پین ها نیز به جلو حرکت کنند و حفره یا هسته را فشار دهند.

صفحه گیره قالب تزریق پلاستیک

صفحات گیره به اتصال نیمه های قالب به دستگاه قالب گیری کمک می کنند تا فرآیند قالب گیری تزریقی آغاز شود. ابزار قالب گیری تزریقی دارای دو صفحه گیره بزرگ است که وقتی ماشین‌کارها پلاستیک را به داخل حفره تزریق می‌کنند بسته می‌شوند. وقتی قسمت پلاستیکی به اندازه کافی خنک شد، قالب را باز می کنند و اجازه می دهند که قطعه از نیمه های قالب بیفتد.

خرید قالب تزریق پلاستیک

خرید انواع قالب تزریق پلاستیک

انواع مختلفی از قالب های تزریق بر اساس ویژگی های مختلف وجود دارد. انتخاب انواع قالب تزریق پلاستیک مناسب برای پروژه شما بسیار مهم است. قالب بر سرعت تولید، هزینه های کلی و کیفیت محصولات نهایی تأثیر می گذارد.

برای انتخاب و خرید قالب مناسب برای تولید محصولات خود با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *